3xC, czyli 2013 rok pod znakiem cloud computing

Rosnące znaczenie rozwiązań IT w chmurze wśród małych i średnich przedsiębiorstw, niestandardowe zastosowania contact center w służbie społeczeństwu oraz cloud in the box to najważniejsze trendy w branży IT, które zdaniem specjalistów gdańskiej firmy Sevenet S.A., będą wiodły prym w 2013 r.

Contact Center dla małych i średnich przedsiębiorstw

Sławomir Nasiadka, Kierownik Zespołu Contact  Center Sevenet S.A.

W 2013 r. po dużych firmach, korzyści z zastosowań usług w chmurze, zaczną dostrzegać także przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Jest to szczególnie ważne, gdyż w Polsce – według raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – to właśnie one odpowiadają za wytworzenie 48,4% PKB i zatrudniają 2/3 ogółu pracujących.

Usługi w chmurze to oszczędne rozwiązanie dla MŚP. To alternatywa dla tradycyjnego contact center, którego budowa, a następnie utrzymanie mogą być poza zasięgiem budżetów małych i średnich firm. Firma korzystająca z tej usługi ma możliwość precyzyjnego zaplanowania wydatków, co jest możliwe dzięki przewidywalnej opłacie za jej wykorzystanie. Niestety nadal wiele małych i średnich firm nie zdaje sobie sprawy z możliwości, jakie dają rozwiązania w chmurze. W związku z tym w 2013 r. planujemy serię roadshowów w wybranych miastach w Polsce, skierowanych właśnie do firm z sektora MŚP. Wierzymy, że wpłynie to na upowszechnienie contact center w chmurze. Jest to szczególnie ważne ze względu na fakt, że małe i średnie nie są w stanie efektywnie funkcjonować, zachowując swoją konkurencyjność , bez wsparcia ze strony nowoczesnych narzędzi informatycznych. Najbliższe spotkanie odbędzie się 19 lutego w Poznaniu.

Contact center także w służbie społeczeństwu

Robert Gdela, Seventica Sp. z o.o., Grupa Kapitałowa Sevenet S.A.

Cloud computing upowszechnia się nie tylko jako skuteczne i efektywne rozwiązanie dla biznesu, ale również jako nowoczesne usługi, które pomagają w codziennym życiu. Takim przykładem jest System Komunikacji Niewerbalnej.  Seventica Sp. z o.o., wykorzystując urządzenia multimedialne i sieć internetową stworzyła specjalny model contact center, w którym pracują certyfikowani tłumacze języka migowego. Usługa polega na realizacji wideokonferencji, która umożliwia komunikację trzech osób: pracownika, tłumacza języka migowego i osoby z wadą słuchu. System umożliwia swobodną komunikację pomiędzy urzędem, czy placówką, a osobami głuchoniemymi. SKN Seventica funkcjonuje już m.in. na Dworcu Centralnym w Warszawie, dzięki któremu osoby niesłyszące  w komfortowy sposób mogą dokonać zakupu biletu na pociąg. Ponadto Seventica Sp. z.o.o. oferuje system tłumaczenia języka angielskiego – pilotażowe urządzenia działają już na Dworcu Centralnym w Warszawie. Zdaniem spółki Seventica S.A. w 2013 r. wzrośnie zainteresowanie tą usługą wśród sektora publicznego (jednostki samorządu terytorialnego), bankowego oraz uczelni wyższych.

Cloud in the box, czyli optymalizacja wykorzystania zasobów w chmurze prywatnej i publicznej przy zastosowaniu zintegrowanych komponentów

Mariusz Sawczuk, Kierownik Działu Technicznego Wsparcia Sprzedaży Sevenet S.A.

Według firmy badawczej Gartner wydatki na IT w 2013 r. sięgną 3,7 bln dol. wobec 3,6 bln dol. w 2012 r. i wzrosną w ten sposób o 4,2 proc. Dodatkowo zmienia się sposób świadczenia usług informatycznych i udostępniania aplikacji. Jest to możliwe dzięki optymalizacji wykorzystania zasobów w chmurze prywatnej i publicznej oraz zastosowaniu wzajemnie zintegrowanych komponentów: oprogramowania zarządzającego, serwerów, macierzy i sieci. Wprowadzenie zintegrowanego, w pełni zautomatyzowanego środowiska pozwala działom IT świadczyć usługi klientom wewnętrznym w sposób ujednolicony i zoptymalizowany. Zasoby obliczeniowe mogą być zamawiane według potrzeb użytkownika, na określony czas, bez zwiększania nakładów inwestycyjnych, które później się nie amortyzują. Takie rozwiązanie ( np. Private Cloud in the box, którego wdrażaniem zajmuje się kompleksowo Sevenet S.A.), gwarantuje pozyskiwanie zasobów na określony czas, zgodnie z zapotrzebowaniem, jednolitą infrastrukturę – dostępną dla wszystkich użytkowników, gdzie dostęp do zasobów jest zautomatyzowany i nie wymaga angażowania zespołu IT. Dodatkowo wykorzystanie zasobów przez użytkowników jest monitorowane.

Trend upowszechniania modelu cloud jest widoczny także podczas najważniejszych wydarzeń branżowych. Już na początku marca w Hanower odbędą się Międzynarodowe Targi CeBIT 2013, jedno z najważniejszych na świecie wydarzeń gospodarki cyfrowej. W tym roku Polska będzie oficjalnym krajem partnerskim. Zaprezentowane zostaną wydajne i bezpieczne rozwiązania dla przedsiębiorstw, w tym model cloud. Natomiast pod koniec marca odbędzie się jedna z największych konferencji technicznych Cisco Forum 2013. Na obu wydarzeniach nie zabraknie Spółki Sevenet S.A., gdzie zaprezentujemy nasze rozwiązania w chmurze: Sevenet Contact Center Cloud, Privite Cloud in the Box, System Komunikacji Niewerbalnej Seventica oraz produkt spółki celowej Sevenpen Sp. z o.o. oferującej nowoczesną technologię pióra cyfrowego Digital Pen & Paper.

***

INFORMACJE DODATKOWE

Sevenet S.A. jest spółką z branży IT, zajmującą się od 1997 roku dostawą zaawansowanych rozwiązań teleinformatycznych dla przedsiębiorstw i instytucji w Polsce w sektorze B2B.  Spółka specjalizuje się w świadczeniu usług związanych z budową, utrzymaniem i serwisowaniem systemów w oparciu o technologię producenta sprzętu teleinformatycznego Cisco Systems. Z usług firmy korzystają największe krajowe firmy i instytucje finansowe, jak również podmioty z sektora MŚP. Wyróżnikiem firmy Sevenet jest długoletnie doświadczenie w obsłudze i wdrażaniu rozwiązań teleinformatycznych m.in. Contact Center. Od czerwca 2011 r. firma jest notowana na rynku NewConnect. Więcej informacji: www.sevenet.pl

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies w celach analitycznych. Korzystanie, bez zmian ustawien w uzywanej przez Panstwa przegladarce internetowej oznacza zgode na wykorzystywaniecookies i zapisywanie ich w pamieci urzadzenia.W kazdej chwili mozna zmienic ustawienia cookies na poziomie swojej aplikacji. Informacje o cookies: Polityka prywatnosci.

Akceptuje cookies z tego serwisu.

EU Cookie Directive Module Information